Liderii de opinie ai rromânilor

Am ales pentru fiecare din cîțiva pseudo-culți români jurnalul de preferință. Am intrat și am cerut site-ului să-mi dea toate articolele maimuței de la începutul anului. Am început cu Andrei Pleșu. Scurt. Gras. Păros. Articolele sînt identice. Scurte. Îndopate cu cuvinte inutile prin care să își scurgă erudiția de țață. Și, ca un piure plin cu fire de păr, foarte greu de ingerat articolele lui, dacă nu te înscri în tagma care îl consideră automat prea inteligent că să mai ai nevoie să îl citești. Serios? În afară de fani care se pun la curent cu la ce gard să latre în seara asta, îl mai citește cineva pe godac? Am trecut la Alina Mungiu Pippidi. Aceleași caracteristici fizice. Același gen de articole. Dar, poate de vină or fi apele Moldovii, mult mai naționalistă. Tonul este mai ascuțit, mai tembelo-isteric. Dar aceiași impresie generală. Șamd. Am ales numai animale dintr-astea de primă talie. Întîmplător se pare că au toți probleme să își găsească haine în magazinele normale. Dar, mă rog, fiecare cu fericirea lui.

Cum avansez prin luni, indiferent de autor, devine tot mai greu de lecturat. Tot mai mocirlos. Și ăștia sînt formatorii de opinie. Ăia rasați. Nu cîte un Victor Roncea pe poze de Cristina Nichituș, marca uzinele Dalles.

Că cică societatea ar trebui să se simtă prost pentru ce a făcut omul politic pe care ei îl consideră important. Adică e important pentru a da importanță articolului. Altfel e un jucător minor. Incomparabil cu nivelul lor de N+x salarii la N asociații și comisii.

Și asta e tot.

Că procesul de obținere a pașaportului presupune pînă și certificatul de deces al soțului, asta nu e o problemă pentru niște feministe fine, trase ca prin inel.

Că drepturile pacienților sînt în căcat, asta nu este o problemă de filosofi sau politologi. Alina Mungiu are și un articol despre cum a fost ea ofticată. Au chemat-o să cuvînteze la o latrină a unei berării de la marginea Oxfordului și doamna cățea s-a simțit lezată. Și a început ea să aibă deliruri naționalist-creștine. Modul în care se livrează pașaportul pe care s-a ofticat purceaua pitică nu e o problemă. Cum se cer acte peste acte pentru umilirea publicului nu e o problemă pentru că este și va muri o vită imbecilă.

Trăiască nația cu așa păstori!

Etichetat , ,

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

