Tîmplăria la mare artă

Am zis că am avut ambiția să văd încă o producție asistată de stat ca aproape toate de origine română: Un acoperiș deasupra capului. Nu știu dacă costumele trebuiau, conform planului, să arate personaj ridicol. Dacă da, atunci e singura parte reușită a întregului carnaval.

Și incapacitatea de a–și face treaba, chiar și dacă viața ar depinde de asta, este o caracteristică de bază a nației.

De exemplu trîmplăria. O ușă care nu se mai închide bine este un prilej de distrugere pentru profesionistul român. Influențat de gîndirea făcătorilor de ingineri pe bandă rulantă balamalele de la ușă sînt puse simetric la distanțe egale ignorînd ca în toți cei 17 ani de școală plus facultate legile fizicii relevante. Partea amuzantă este cînd îi ceri să elimine scîrțîitul. Scoate borcanul de vaselină și umple degetele groase și murdare cu un strat gros precum îmi închipui că ar face orice curvă respectabilă de Ev Mediu. Fantezia se oprește aici. Animalul nu dă semne că ar avea capacitatea să se miște ca o curvă onorabilă. Nici măcar o felație cu simțire. Dar mă învîrt în cerc. Am scris că nu este în stare de nici o performanță.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

