Teologia nu poate elibera diplome universitare

Vorbeam deunăzi cu un absolvent de teologie. Statul îi consideră studiile teologice drept prima facultate și pentru a doua facultate trebuie să dea o poală de bani. Nu a avut nici de cumpărat parohie aproape de maică-sa care e bolnavă. Așa că tot mai bine cu riscul să plătească, dar să aibă o meserie.

Omul mi-e foarte simpatic. Papă carne și vinerea, pare să își reguleze cu poftă nevasta de cîte ori o vede. Nu e bun de popă. Se vede că nu neam de credincioși să știe să își pună cenușa în cap și să se vaiete. Dar totuși? Voi cu diplome universitare nu vă simțiți? Cum poate o diplomă de teologie să fie considerată diplomă universitară? Dacă eu mă duc la școala specială și învăț toate cîntecele o să primesc o diplomă universitară ca să mă pot înscrie la doctorat?

Doctorat? Doctorat în ce? Un referat copiat de pe un site despre Toma Alimoș este mai bine cercetare decît salba de bășini ale lui Mitică Stăniloae cu duhul sfînt care posedă dumnezeiește.

Etichetat

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

