Adnotări

Băgat în seamă pe marginea lui „Dragan Radu Aurel prezentare in cadrul orei de estetica a domnului C. Aslam”

Mă gîndeam la cum erau structurate sălile de curs în care am învățat atîția ani. Dascălul este un stăpîn al rectului și uretrelor tale. Important este să păzească intrarea. Informația este secundară. Generații după generații educate în acest sistem de căcat. De niște dascăli care adorau sistemul de paznic la ușa WCului, dar fără miasme. Cine vine, cine pleacă. Este deranjată prelegerea. Dar cui îi pasă? Intră cineva căutînd pe altcineva. Greșește ușa. Pauză. Se rupe șirul ideilor. Înapoi și de la capăt.

Purcelul în costum are dreptate: nu are structură. Dar nici curs publicat nu are. Dar oare de ce nu are structură? Pentru că nici unul nu a pierdut o oră din viața lui, adunînd lumea pe gratis și nu pe bani de meditații, și să parcurgă chestiile elementare ale prezentării.

Mi se pare atît de dezgustător purcelul cu excese de personalitate! E mai confortabil să dai sau să accepți o temă și după aia să te dai pe spate, dolofane, și să începi să faci pe doctul. La teatru se fac repetiții. Multe. La alte facultăți nu. Dar nu era cazul, nu? Doar nu era scris nici în cartea aia din care și–a plagiat articolele.

Întîi spui ce vrei. Acel abstract. Apoi începi să te extinzi. Cum. Cum de așa. Uită detaliile pentru discuția de după. Lasă–i să te întrebe. În cazul profesorilor români lasă–i să fie ei deștepți și tu prost și să îți ceară clarificarea termenilor. Fă–ți TU discursul pe nivelul audienței și nu explicita decît după ce ai terminat sau în caz că simți că pierzi sala din cauză că ai estimat nivelul greșit.

Ce nu simte purcelul isteric, o! ce–mi aduce aminte de cadrele didactice care își iau meseria în serios! este că ești nervos. Tăindu–ți–o din scurt amplifică nervozitatea. Ceea ce îl face pe el, ascuns în cutiuță cu atît mai calm. Îi dă liniște. Și superioritate. Căcanar tîmpit!

Observația corectă a purcelului: publicul este emanicipat. Publicul crede că totul îi este accesibil. Deci NU spui ce trebuie să vadă. Asta face un porc ca CF. Tu spui ce simți TU.

Continuă să fie un porc grețos. Se ridică, tropăie. Orice ca să atragă atenția. Stă cu spatele la vorbitor, dar nici nu se adresează direct publicului decît după fiecare ieșire, parcă așteptînd aplauze. Simte ideile. Dar se manifestă ca omul cavernelor. Are dreptate că e un punct de exploatat de ce 5. Vezi numerologia lui Bojan. În nici un caz nu sînt de acord cu abordarea lui. Numărul de lucrări sînt cîte au definit scopul expoziției fără a face gaura din buzunar prea mare. Poți să faci o abordare MTRistă cu Făt Frumos care se dă de trei ori peste cap pînă o penetrează anal pe Ileana Cosînzeana. Dar misticul ăsta magic nu își are locul în orice context decît în România.

Publicul, însă, este de aur. 2012! Nu aș fi crezut. Radu Drăgan spune ceva. Nu interacționează cu el. Nu notează pentru pe viitor. Plați. Vițelul la poartă nouă. Știe că trebuie să fie acolo, dar nu e acolo. Începe purcelul să lectureze dintr–o poziție neconvențională și jumate se pun pe scris. Gosh! Gosh isn’t the half of it! Marlon Brando.

Semantică:

  • inflația. Căcat. Torent. Șuvoi. Inflation înseamnă umflare! Și nu inflație, termen finanțist.
  • banal. Comun. Rutinier. Nu banal. Banalitatea era o taxă luată înainte de alte taxe în Franța de ev mediu și era o cotizație de utilizare a cuptorului banal. Adică a cuptorului de pîine comunal.

11:45 iar el ca ființă umană nu mai există. Căcat. Ființă spirituală. Uman rămîne. Umanitatea e asociată cu ajutat aproapele în antiteză cu comportamentul animal de fiecare pentru el însuși. Omul–mașină este despiritualizat, are un suflet eviscerat sau complet îndepărtat. Nu mai există nici măcar aspectul pentru el însuși. Merge cît merge. Și apoi se oprește. Purcelul nu are doar carențe de exprimare, dar bîjbîie grosier prin concepte. Repet: vechimea în meserie își zice cuvîntul și nu toate remarcile sînt nelalocul lor.

Adorabil cum este îngropat cu exemplul. Evenimentul este ceva excepțional enunță purcelul. Că așa e limba română. Cineva mișcă telefonul. Este o acțiune. Conchide el că da, este un eveniment. Și este excepțional pentru că ridici cu mîna un obiect comun într–un gest pe care poate nici generatorul gestului nu–l remarcă. Circular. Și de la capăt. Hahaha

Anunțuri
Etichetat ,

6 gânduri despre „Adnotări

  1. MilenKid spune:

    Încredibil. Nu mă laud (că nu e meritul meu) dar la mine era altfel. Sper că asta e doar o excepție. Colegii erau interesați. Se purtau discuții. Contradictorii, de multe ori cu profesori. Mult prea pline de pasiune alteori. Dobitocii erau excepții.

    Ăștia notează cuminți platitudinile unuia despre cum sunt oamenii. Uite așa sunt. CE? Au lucrare de control din asta? Test supriză?
    Dialogul distinsului profesor cu Radu e puțin grețos. El vrea să fie șmecher. Să arate cine e bossu. El e special, floare unică și deosebită.

    Se simte stăpân. Are siguranța autorității, din cauza asta își permite. Nu-i poți spune, ești un dobitoc, să-ți dai chiloții jos și să te piși în amfiteatru, pentru că puf face diploma.

    Totuși nu comportamentul distinsului profesor emerit mă uimește, dar atitudinea celorlalți studenți. Atitudinea…

    • Criticul Foto spune:

      Poate e noroc. Poate sînt anii trecuți între timp. Eu nu am prins colegi care să fie interesați în afara sferelor bișnițărești: care e manualul după care studiezi, dacă ai auzit cumva cît trebuie dat profesorului, al cui crezi că e ăla care ia 10.

      Altfel mistreți ca Aslam sînt un motiv foarte bun să te duci să studiezi în străinătate. Dar trebuie să înveți limbi străine. Bine de tot. Cursurile în engleză sînt umplute aproape exclusiv cu estici.

    • MilenKid spune:

      Am mai asistat și pe la cursuri din alți ani/alte universități, inclusiv particulare. Și am văzut interes, discuții, nu scris robotic. Chiar argumente frumos expuse și discursuri fluente. Dar atenție, nu vreau să spun că asta era regula totuși nici excepția.
      Poate am avut eu noroc sau cum spui și tu anii trecuți, deși…

    • Criticul Foto spune:

      Și cum se compară cu activitățile dintr–o universitate respectabilă din Anglia,
      de exemplu?

  2. Radu Dragan spune:

    Salut, doar acum am văzut articolul.
    Si după ce am citit articolul tău am revizionat filmul, acum vad un pic lucrurile fata de acum 2 ani (parca) este ce căcat într-un loc de căcat. Acea clasa este un loc de represiune nu de cunoaștere sau descoperire. Ori ce idee noua v-a fi trecuta cu vedere ori ce realizare sau idee noua v-a fi ignorata pentru ca este mai ne la locul ei decât un individ din academia romana care realizează ca înjurăturile nu sunt argou ci limbaj explicit. Este o banda rulanta a cărui unic scop este sa își continue propria existenta indiferent de ce se întâmplă în jur.

    • Criticul Foto spune:

      E oribil pentru formarea de ingineri contructori sau contabili. Este incompatibil cu orice necesită creativitate. Să mai fie cu mirare că artele produc contabili care se compară la metru pătrat?

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: