Full Frame: voo doo made in RPC

Notă: Iei o ramă de plasă de țințari pentru geamul de la bucătărie, scoți plasa de țînțari și prinzi hîrtie foto, remontezi rama. Asta este un super–mega–ultra–full–god–damn–awesom-o-frame. Full Frame e doar laba Nikoniști punct pîrț sau Canoniști punct nuntă. Full Frame este cuvîntul magic cu care se iau mințile băieților cu tot cu portofelul în care acestea erau ținute.

Tocmai îmi pusesem problema în urma unor comentarii la un articol al lui Radu Drăgan că mulți oameni nu percep chestiile scrise aici sau în alte locuri dacă prezintă o viziune care nu se agață cumva de ortodoxia clișeului. Așa e, pentru că așa mi s–a spus că e. Nici măcar nu e materie de manual, un manual pe care să îl poți ataca, infirma, demonta. Este vorba care zboară. Bîrfa de la coada la lapte. A zis că dă și unt miercuri. Serios? Da, mi–a zis Georgeasca! Păi dacă a zis Georgeasca! În acest punct Georgeasca poate să își asume laurii în caz de succes sau să infirme cu tărie
post–factum.

Actuala populatie globală este în divese stadii ale
telecomunicațiilor. Unii sînt relee. Unii sînt antene. Unii sînt dispozitivul de bruiaj.

Problema este că am constatat că oamenii nu sînt proști. În afară de unii cu limitări de ordin mecanic, biologic, restul funcționează în parametri normali. Este lenea cea care se face remarcată ușor. Dacă eu cred că luna este făcută din brînză și aștept să cadă bucăți de meteor ca să pot să gust și eu, cine ești tu să mă obosești cu observații, fie ele și de bun simț, cum că Luna e de piatră? Este vorba de discomfortul de a relua ceea ce știu. Și este un disconfort la pătrat. Pentru că actul analizei tezei tale cum că Luna ar fi de piatră riscă să îți dea dreptate. Afirmațiile cele două: a mea și a ta se exclud reciproc. Și acest gest se poate transforma într–o cutie a Pandorei. Poate și credința mea că pot să distrug oricît pentru că important este să nu ai intenție criminală și, oricum, totul se spală cotizînd la popă timp și bani, ei bine, și asta poate să pice. Poate pică și alte preconcepții. Și unele, precum parcatul unde cred eu s–ar putea să nu mai fie virtuți pe motiv de «știi unde lucrez eu, tata, șamd?».

În speță, sute de mii de români îndeplinesc simultan două condiții: acces la Internet și o declarată pasiune pentru fotografie. Și cam toți se ocupă cu regurgitatea ideilor gata digerate de cîte un birou de presă. Ieșirea din acest Univers este riscantă. Poate chiar nu îmi place fotografia! Poate risc să îmi pierd și acești aparent prieteni făcuți în ultima vreme pe baza cotizațiilor la organizații și fabricanți de aparatură foto. Analize mai mult sau mai puțin bășite, reorganizînd puțina informație existentă. Dezbateri mai mult sau mai puțin inspirate. Electroni consumați aiurea de către niște indivizi cu o inteligență de hamburgher semi–prăjit. Aparent. Vezi mai sus. Nu sînt proști. Doar că gîndirea, dincolo de organizarea scrupuloasă de tip obsesiv–compulsiv a trei caca uscați pe fața de masă scrobită a Internetului, se rezumă la alegerea din catalog. Cu aceștia nu ar fi apărut fotografia. Pentru că era prea multă bătaie de cap. Ăștia consideră efortul intelectual de a developa un film ceva SeFe, care se face ocazional în viață pentru a arăta cum îți riști viața în gura miligramelor de substanțe toxice.

Full Frame! Pîinea prăjită a fotografiei. Doi milimetri aici, doi milimetri aici și vaaai cît a crescut senzorul. Și apoi dezbaterea: se vede sau nu se vede diferența. Față de filmul de 120 cu care s–a jucat Vladimir anul trecut te asigur că nu se vede. Dar ce zici de Misiunea Kepler. Bine. Articolul în română este retardat și castrat. Atît cît pricep pasionații de subiect din România. Poate varianta în engleză este mai sugestivă. E vorba de un aparat foto de o tonă care se cară singur prin spațiu făcînd niste poze după un format RAW necunoscut vibratorului fotografului, adică Adobe Camera Raw.

Notă: deși nu pare, articolul este și acesta scris de mai demult. Dar e mișto cum se îmbină cu povești recente.

Etichetat

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

