Maestru sau bibliotecar?

Vladimir dixit:

Cartografiere nici vorbă. Îndrumare, da. Dar dacă am înțeles eu bine (?), fuck îndrumare pentru că unele lucruri ar trebui să le poți face singur, inclusiv o selecție.

Nu. Nu ai înțeles decît o parte.

Îndrumarea este posibilă. Dar pentru a performa îți trebuie o relație de tip maestru–discipol. Merge repede, dar trebuie o încredere oarbă. Și la captul tunelului vei fi unde este maestrul, ceea ce înseamnă că trebuie să te regăsești pe tine. Asta, pe un drum foarte scurt, ai avut în cei 12 ani de școală. Doar că nu e așa evident la cîți învățători erau în fiecare an la 5–13. Ai învățat să copiezi. Să te pleci birocrației: tu sigur știi mai bine, dar trebuie să urmăm planul de lecție cuminței pentru că așa e dat de sus. Poți să fii un purist și să nu copiezi, dar toți vor performanță și colegii îți vor servi de model. Șamd

Eu îți propun să cauți singur. Primii ani sapi prin căcat, dar ești tu. Și te șlefuiești pe tine. Dacă nu ești genul hrăpăreț care vrea și iarba de pe partea cealaltă a gardului, vei fi foarte mulțumit de rezultate, chiar și dacă nu vei ieși niciodată din căcat.

Ce știu eu că tu cauți este nu un maestru, ci un bibliotecar. Un Sf Petru al științei închise în coperți. Eu nu am cunoscut în viață. Și, față de maeștri, bibliotecarii sînt complet nefolositori invalizi sau morți. Ești liber să îl cauți. Dar cît îl cauți pierzi timp cu care puteai să faci altceva.

Paragraful precedent este doar pentru Vladimir. Cei mai mulți nu caută nici bibliotecar: caută să se afle în treabă.

Etichetat

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

