Fotografia de studio

Fotografia de studio în România înseamnă poze moarte într-o cutie mai mică sau mai mare – după banii părinților autorului. Înseamnă ca putorile nu pot executa un minim de decor, mulțumindu-se (ca și în producțiile cinematografice românești dealtfel) cu ceea ce ei numesc stil minimalist. Adică o sinteză pe cîteva pagini a uneia din cărțile din categoria cum să vinzi mai bine pe ebay. Și cam asta și rezultă – o poză care ar crește cu măcar 10% prețul de ebay al modelului și nimic mai mult. În speță, fundalul este alb dacă nu au hîrtie de pus pe rolă. Asta e metoda Strobist. Căci David Hobby le-a zis la proști că poți să produci poze moarte și fără să plătești la f64. Doar arzi peretele cu o lumină și ai grijă ca lumina aia în exces să nu se verse pe modelul tău. Dacă ai trecut de acest minim și te porți frumos în societate Cosmin Bumbuț te va numi promițător și cu talent. Cemai! Poți deja să intri ca veteran în echipa nulităților de la Junalul – elita la care se uită în sus piticanii gen Ghioca și alți fotoreporteri de ocazie.

Dacă parinții au avut bani poți să treci la fundaluri gri sau negre, doar negru se potrivește la orice, nu? Dar de ce trebuie să vezi fundalul? De ce fundalul ține loc de decor? Pentru că fundalul este subiectul. La fel cum fiecare nulitate simte nevoia să se pozeze cu 5D-ul la ochi tot așa este și cu fundalul. Cam ciudat, dar să explic. Cînd lași pasiunea să lucreze te apropii de transmis ideea și fără să ai școală și fără studii de specialitate acceptate de Minister. Pur și simplu pasiunea își găsește calea să se manifeste singură, dincolo de limitările intelectuale. Astfel puțoiul ascuns după un dSLR mare sau mai știu eu ce cameră analogică faimoasă la vremea ei își țipă nulitatea. Subiectul este aparatul. Și portretul este incorect pus la profil lui sau ei căci nu este profilul de Facebook al camerei. La fel și cu fundalul. Ședința foto începe cu subiect declarat omul. Nevoia de intimitate, de raport sexual neîmpărtășit radiază. Dar nevoia de a trîmbița „am studio măi!” eclipsează subiectul și iubirea temporară neîmpărtășită. Astfel fundalul și stativele pentru lumini iau locul omului și devin subiectul fotografiei. Că-i zice „meiching ov” că i-o zice altfel, dar trebuie să anunțe ce are. Finalitatea fără subiect uman, în cămăruța cu lumina stinsă cînd prelucrează pozele și le saltă pe Internet se demarcă prin descrierile relevante de genul f7.1 sau 200mm.

Reclame
Etichetat ,

Un gând despre „Fotografia de studio

  1. Nulitate spune:

    Si articolul este scris…tot de o nulitate. Inteleg doar frustrarea, nimic altceva.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: