Românii vs. Americani

Mi s–a atras atenția că în ultima vreme am propagat o aberație logică (Nirvana) făcînd presupuneri legate de efectul articolelor acestora. Și așa se pare că este. Cei care comentează sînt puțini și, uneori, nu citesc întreg articolul înainte de a reacționa. Dar și eu fac la fel. Mai mult, ani la rîndul m–am minunat de ce se poate produce în România, în materie de fotografie. Poate, cine știe? Undeva, cîndva, în alte vremuri, va mai exista WWWul și cineva va avea de cîștigat.

Între timp, o altă paralelă între ce se poate și ce se face în România. Biciclete. Dacă Dinu Lazăr poate, sigur oricine poate dacă nu are limitări fizice serioase. Dar bicicletele mai dispar. Unii insinuează că ar fi de vină oamenii răi. Eu cred că pleacă spre lumi mai bune, unde urmează să fie mai bine întreținute. Cel puțin așa le spune călăuza, înainte să le ia pașapoartele. În speță, vă propun un scurt reportaj făcut de niște americani. Oamenii fixează o temă. Își pregătesc materialele și purced la demonstrarea teoremei. După standardul de pe la noi, niște teoreticieni, căci doar nu fură biciclete în fiecare zi. Pe partea cealaltă, avem cam același lucru bășit de români. Românii au făcut o operă de artă. Are coloană sonoră și inserturi dintr–un film pe care îl recomand tututor, dar care mi se pare că încă mai se află sub protecția legilor drepturilor de autor. Dar mai contează? Uneltele folosite sînt bune pentru a dovedi că orice idiot poate face asta cu ce găsește prin casă. La un moment dat, mă lovește! Ei fac aici o operă de artă. Nu e vorba de un reportaj în care nu se cere acordul celor filmați. Nu! E vorba de o lucrare de proporții (aproape 10 minute!) care abordează o dilemă filosofică vis–a–vis de reacțiile populației bucureștenizate. În altă ordine de idei, americanii au aparatură mai proastă, dar românii nu se împiedică de aceste detalii.

Etichetat

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

