Nu se poate! Obiectiv de macro la portrete?

Îmi place Alin Popescu. Parcă am mai scris de el pe aici. Este sincer. Nu vrea să transceadă. Dacă vinde niște aparatură Nikon cît să fie premiat de importator cu altă jucărie de demonstrații, omul e fericit. Cel puțin nu își dorește să devină zeul fotografiei și nici să bage fulgere purificatoare în anusul nimănui. Față de idolul din care pînă acum niște ani plagia Dinu Lazăr, adică Ken Rockwell, Alin Popescu nici nu se obosește cu detaliile tehnice. Deci nu căutați eseurile lui despre obiective pentru a vedea care e mai luminos cacare. Dar are o seninătate pe care nu am întîlnit–o pe nici un alt sit:

Un obiectiv de macro, veti intreba, pentru a fotografia un copil? Atat de mica este Andreea? Ei bine, raspunsul e simplu: chiar daca este un obiectiv dedicat pentru macro, asta nu inseamna ca trebuie sa ne limitam si sa il folosim numai la ce stie el sa faca mai bine. Este un obiectiv incredibil si pentru portret, iar focala de 105 mm este, din punctul meu de vedere, cea mai potrivita la portret in locatie. Comprima excelent perspectiva, ofera un bokeh nemaipomenit, separand astfel intr-un mod extrem de natural si placut subiectul de mediul inconjurator.

Detin varianta mai veche, cea fara VR, dar pot spune ca ma bucura pentru ca in felul asta obiectivul este mult mai mic (deci mai portabil) decat fratele lui mai tanar, cel cu VR. Doar frigul a fost cel care ne-a impiedicat sa petrecem mai mult timp la shooting-ul de azi, dar chiar si asa, am obtinut niste cadre numai bune de pus in “albumul” familiei.

Omul trăiește și respiră tot ce spun ăștia la cursuri și pe pliantele publicitare. Acest cocoșat de la Notre Dame de la Photographie nu poate concepe că de la cutia de pantofi cu gaură dată cu cuiu’ și pînă la ultima mașină de copiat Canon care face cursurile de facultate pe doi ani, fată–verso în mai puțin de 10 minute, ei bine, nu e nici o diferență. Dacă scrie Nikkor e Nikon. Dacă e Nikon și scrie Micro, atunci e macro. Dacă e macro e ca să pozezi chestii micro, dar așa îi zice „macro”. Tabele de conversie. Toată porcăria aia de educați în România este numai tabele și clasificări cu liniuță de la capăt. De ce nu ar fi și fotografia la fel?

Omul nu se împiedică nici de probleme de genul: 105mm cel mai potrivit în locație. Hm. Adică pe un hol îngust? Sau în locație presupune automat casele oamenilor mai înstăriți care trebuie să aibă case și birouri mai mari decît suprafața însumată a apartamentelor de pe scara lui.

Etichetat ,

2 gânduri despre „Nu se poate! Obiectiv de macro la portrete?

  1. Alin Popescu spune:

    „Parcă am mai scris de el pe aici.” Ai mai scris, prin 2010. Atunci era De Bine. Acum e De Rau .. ce sa fac, nu pot multumi tot timpul :) … Apropos de crezut ce zic „… astia la cursuri”: nu am facut in viata mea un curs! Poate ca din cauza asta nu sunt bine informat intr-ale Macro si Micro.

  2. […] Alin Popescu dixit: “Parcă am mai scris de el pe aici.” Ai mai scris, prin 2010. Atunci era De Bine. Acum e De Rau .. ce sa fac, nu pot multumi tot timpul :) … Apropos de crezut ce zic “… astia la cursuri”: nu am facut in viata mea un curs! Poate ca din cauza asta nu sunt bine informat intr-ale Macro si Micro. […]

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

