Vrei sa canti cu Costi Ionita? Uite ce trebuie sa faci!

Ar trebui să fac un tabel. Unii oameni nu au cum să accepte ce este aici. Totul a plecat de la răspunsul lui Vladimir:

Cred că dacă ar citi aici mulți de acolo ar înțelege cam zero. Într-un fel ești prea subtil pentru ei. Și ei prea direcți pentru tine.

Eu predic eliberarea. Ei predică legarea. Doar că pentru ei legatul este numit libertate. Faptul că rămîi cu o casă de plătit zeci de ani care te va ține pe loc cu o slujbă pe care poate azi o vrei, dar mîine o să se dovedească o piatră de moară este libertatea de a fi proprietar. Să–ți iei un tanc pe roți este libertatea de a pluti deasupra asfaltului și de a ucide pe cine nici nu banuiești. Pentru mine e un mod de a te fute grija dacă ți–o zgîrie cu cheia, dacă îți sparge unul oglinda cînd iese din parcare, dacă ți–o fură, dacă la anul se dublează impozitul, dacă reușești să o plătești pînă devine veche, obosită și demodată.

Eu predic vitalitatea. Ei preferă să stea pasivi pe margine și să se ridice doar ca să îl potolească pe cel care vrea să iasă din căcat, doar nu crezi tu că ești mai deștept ca noi.

Eu predic experiența personală. Ei predică experiența virtuală prin minciunile unor terți.

Eu zic gîndește pentru tine. Ei gîndesc cu capetele liderilor. Nu cred că îi interesează nici măcar cu care cap gîndesc liderii.

Eu zic ieși și fă. Ei zic am făcut deja.

Eu îi caut pe aceia care gîndesc. Ei speculează că ar fi undeva unii, că doar nu se poate să nu fie. Ironia face ca tot tagma cretinoizilor să vină la tine cu cereri de dovezi sau să îți scuipe în față un „generalizezi”.

Și le place acolo. Sînt mulți. Cînd bate vîntul sînt protejați. Și dacă ajungi la margine trebuie doar să lupți și ai protecția turmei. Mai nasol cu bășinile. Că put.

Cu un singur aspect sîntem sincron: studiul individual. Doar că semnificația este diferită. Eu zic să luați orice cu anumite cuvinte în titlu sau în descrierea de pe spatele cărții, cum ar fi: fotografie sau estetică. Și de la un punct veți putea face selecția textelor pe baza experiențelor anterioare. Sau, mai rău, să începi să ai nevoie de anumite cărți. Pentru ei înseamnă pusul la televizor sau calculator și intratul într–o comunitate virtuală unde să fie adăpați cu informație. De unde și jocul de alba–neagra: e studiu individual pentru că e fiecare singur în cameră.

Etichetat

Un gând despre „Vrei sa canti cu Costi Ionita? Uite ce trebuie sa faci!

  1. […] în Vrei sa canti cu Costi Ionita? Uite ce trebuie sa faci! de diferențe între gașca mea și găștile celorlalți băieți de […]

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

