Tot despre trafic

Vladimir C care pare să fie foarte activ zilele astea. A publicat și mai multe articole la el pe blog, dar despre ele mai încolo.

În cazul tău eu aș vrea să ai trafic. Traficul ăla aduce oameni care pot trimite spre blogul tău alți oameni. Așa am ajuns eu aici, cum eu nu regret sunt sigur că nici alții nu o fac. Cu greu găsesc ceva pe .ro să-mi placă.

Pentru că nu ar trebui să fie punct ro. Aiesta e punct com. Iar fototutorialul lui Radu Drăgan aș zice că merită punct nu. Ca să iasă fototutorial.nu pentru că, în actualul context cultural al României, este mult dincolo de o serie de tutoriale. Tutorial este cînd Silviu Pavel, cunoscător într–ale youtube.com se duce pe strobist.com și învață cum să lumineze multicolor sticla de bere pentru o imagine alb–negru impecabilă.

Fără trafic de ce ai scrie? Pentru tine? Chiar dacă din 1000 de oameni doar 2 sunt interesați, din 2000 vor fi 4.

Precis. Pentru mine scriu de la o vreme. Chiar dacă însemnările sînt publice. Un fel de labă în parc la ora cînd ies copiii de la școală. Și mi se pare acceptabilă revolta matroanelor. Abia am terminat să mă zgîiesc la autobiografia lu’ madam Roxana Trestioreanu și mi–e o silă amestecată cu umor. Să pun pe foaia virtuală niște adnotări? Să nu pun? Mai vedem.

Pe blog-ul cu poze, mi se cam rupe de vizitatori. Într-o vreme nici măcar nu era public.

Pe primul-click vreau trafic pentru că sunt oameni care spun că învață de acolo, deci pot fi și mai mulți. Nu scriu pentru mine, pentru mine am caiete, hârtii și .txt-uri cu ceea ce învăț în acest moment.

Scrie pentru tine. Vei fi mai cîștigat. Deși am aflat de ceva nou, revoluționar și portabil. Sacul de developat. Superb! Mă mir cum de nu m–am gîndit mai devreme să inventez așa ceva. Dar în asta stau ideile de geniu: sînt chiar atît de evidente că nimeni nu le gîndește. Cel puțin pot să mă uit la o telenovelă cu Alberto Sordi sau de Sica pînă se coace curcanul în sos fixativ.

În cazul altora, nu știu depinde. Cred că cei care fac bani din asta au nevoie de clienți. Artiștii cu pisici și bătrâni ridați… recunoaștere socială. :)

Nu funcționează. Nu pe măsura efortului. Mai degrabă îți minți o pagină de Wikipedia. Florin Ghioca a făcut–o. Dinu Lazăr a făcut–o. Și o seamă de alte nulități fotografice.

Asta e cam ca faza cu alegerile. Scrie la Caragiale că ei votează și ‘ese cine trebuie. Aproape o sută de ani mai tîrziu oamenii dășchid lumina, aprind televizorul și se uită cu gura întredeschisă cum află de la curva favorită cine trebuie să fie ținta zilei pentru sfertul de oră de ură. Orășenii știe că Iliescul le–a fost votat de țăranii de la sate. ‘Telectualii știe bine că sînt studii medii care au votat Iliescul. Tineretul știe că pensionarii l–au vrut pe Iliescul. Rînd pe rînd, dacă însumezi bănuielile, singurii care scapă sînt minorii și pușcăriașii care au cu suspendarea drepturilor civile că altfel toți sînt vinovați.

La fel și Bill Gates e cotat după valoarea la bursă a acțiunilor lui. Dar valoarea aia este nulă. Dacă anunță că vrea să vîndă, în 24 de ore Microsoft se scufundă și el o să rămînă cu datorie la plata taxelor și poate avocații să–l scape de comisioanele brokerilor. Să vîndă cu țîrîita la colț de stradă, cum au făcut românii averi înainte să–și tragă diplome onorifice, iar nu merge că–s prea multe. Ba, mai rău, află concurența că face asta, îl dă în gît și vezi prima situație. Să le dea pe din dos? Le dă pe toate o dată celorlalți din consiliul de administrație cu plata peste 60 de ani. Sau le dă unui șmecher care se vrea director Microsoft la un preț care poate să fie cu oricît mai mult sau mai puțin per acțiune decîț prețul de la bursă. Plata se face eșalonat pe următorii 20 de ani și riscă să fie totul anulat cînd o să–i dea în judecată consiliul de administrație care nu vrea un șef nou. Dar, cu toate astea, toți directorii de multinațională pe care i–am cunoscut continuă să creadă în Moș Crăciun al pieței bursiere.

Secretul? :) Habar nu am. Am citit că trebuie să postezi des, fără pauze mari și să ai multe link-uri spre tine. În rest, nu știu și nici nu mă intereseză prea tare. Când o să am ceva extraordinar de spus lumii pe Internet, am să plătesc SEO/Marketing cuiva. Sau nu. De ce să le spun? :)

SEO înseamnă spam. De la absolvenți de marketing veniți la București sau Cluj din fundu’ curului Moldovii pînă la politehniști veniți din alte părți gata să ia Google de coarne și să–l fute. Care nu știe limbi străine cît să se bage într–una din multele ferme zootehnice numite și Call Centers, SEO scrie pe buca dreaptă. Pe stînga scrie Webdesigner și nu are un minim de cunoștințe despre culoare sau tipografie, dar știe să fure Javascript de pe orice pagină pe care poate ajunge.

Parte din poantă e scrisă frumos de nenea ăla care a scris Life Inc. E o țeapă de marketing. La fel cu apa îmbuteliată la robinet și alte vrăjeli bio. Googe nu produce. Google asimilează. Și Google știe că, dacă îi motivezi, îți pot lucra pe gratis. Vrei mai în detaliu?

Oricum, e o problemă vastă asta cu traficul. Pe unii îi duce departe, alții caută să-l oprească.

Traficul ăla e cam ca starea vremii cînd vrei neapărat să te duci la serviciu. Nu contează că e o vreme de să nu scoți un cîine afară. Te vei duce și vei suporta calm urmările.

Etichetat , , ,

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: