Dinu Lazăr Vrăjitor

Dinu Lazar, un Vrajitor la Portile Secolului XXI (vrăjitor sau prăjitor? mai degrabă vrăjitor, pentru că dacă l-aș vedea la mare prăjind hamsii m-aș duce în satul următor):

Există în unele cercuri părerea că fotografia artistică în România, a murit pe la sfîrşitul anului 1989. în tumultul acelui final de deceniu şi epocă în istoria României, generaţia de fotografi din anii ’60-’80 a disparut fizic din prim planul culturii Românesti, fiind înlocuită rapid de „lupii tineri”, cei care credeau că orice revoluţie trebuie însoţită de schimbarea vechi gărzi. Din pacate, „lupii” au ajuns să se mănînce între ei, şi în scurt timp, truda şi munca a doua generatii de fotografi care aduseseră fotografia Româneasca în rănd cu ţările dezvoltate din lume, a fost uitată, şi înmormîntată la propriu şi la figurat în colbul lăsat de vijelia reîntoarcerăi în istorie.

Unde apare Dinu Lazăr în aceasta pictură? De aia pozele publicate de la 1989 sînt cu autori străini? De aia este și o stradă în București care se cheamă Jean Louis Calderon? Pentru că multitudinea de fotografi români a ieșit să urle la lună? Sau pentru că toți erau cuibăriți binișor la televizor și nu se duceau la muncă de frică să nu-i împuște, ceea ce nu a fost un argument să nu își primească salariile proletare.

Dinu a fost şi el unul dintre „lupii tineri”, dar încadrarea sa în aceasta categorie se opreşte la asemanarea de vîrsta. Membru al comunitaţii fotografice de artă din ţară de pe la sfîrşitul anilor 70, Dinu a fost întotdeauna la marginea „haitei”, un însingurat

care nu a fost acceptat în totalitate de generaţia sa, dar care cu o persistenţă cîteodată agasantă a continuat să lucreze, să realizeze imagini numai de el ştiute. În timp ce alţii erau preocupaţi de menţinerea pe scaunele onorifice ale comunităţii fotografice, Dinu a stat în umbră, a continuat să-şi desăvîrşească tehnica şi creaţia

fotografică, a încercat să-şi echilibreze pornirile de membru al gintei careîil îmboldeau să participe la definirea viitorului fotografiei Românesti cu dezamăgirea provocată de neputinţa şi nepăsarea celor aleşi să conducă destinele ei.

Ruperea imbecilă a paragrafului nu-mi aparține, aparține bouleanului care semnează articolul cu un Los Angeles. Cu creierul mîncat de agresivele chimicale cu care curăța latrinele americane, dar, după cum se poate remarca cu ochiul liber, încă poate să vibreze la adevărata artă.

Anunțuri
Etichetat

Un gând despre „Dinu Lazăr Vrăjitor

  1. Fix X spune:

    Dinu Lazar si arta in aceeasi propozitie poate fi doar daca „Dinu” a fost fizic prezent la ceva ce avea legatura cu arta. AraG ar fi mai barbata daca ar si arata cateva lucrari artistice ale lui Dino sau ale inspiratilor lui. Ca ei se organizeaza singuri in spatii si se felicita reciproc si isi spun unul altuia „domnule artist” nu se verifica a fi arta. Arta lor nu a imbatranit ci a murit dupa ce s-a baut vinul de la vernisaj si s-a inchis lumina in sala. Ca Dino pune pe facebook poze facute pe cand era iedut tanar si cei de la Jurnalul ii fura poze cu Zina Dumitrescu tanara sau cu Bote cand purta sosete albe la pantofi negri nu inseamna ca fotografia lui traieste. E pe aparatele de respiratie artificiala; si dupa ce Dino va uita, tap batran fiind,pe unde si-a pus pozele si elevii lui vor schimba hobby-ul pe pescuit sau colectionat timbre si Dino va trece in uitare asa cum au patit-o si cei elogiati de AraG ca fiind generatia 60-80.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: