Peter Voinescu (13)

Trecem la partea a doua a însemnărilor despre ce a fost.

Nu s-a mai numit un alt presedinte, Sylviu Comanescu ramanand Secretarul General. Intre timp, el fusese ales membru in Comitetul Director al Federatiei Internationale de Arta Fotografica (FlAP), participand cu succes la reuniunile lor.

La al doilea Salon International s-au conferit titluri FlAP unor membri AAF ca, A.FIAP. E.FIAP, Es.FIAP. La acest Salon au venit somitati FlAP din stainatate, dintre care Presedintele, domnul Van de Verre cu sotia. Toti acestia si un grup de romani au fost invitati pentru o excursie de doua zile la Sinaia.

In paralel functiona cu succes Fotoclubul Medicilor si muncitorilor sanitari, condus de Dr. Napoleon Frandin. Si acesta organiza Saloane Internationale, numai cu invitati din domeniu. Imi amintesc ca unul din acele Saloane nu s-a mai deschis. Pentru simplul motiv ca URSS nu participase. Noi, membrii in juriu, ne-am delectat trecand din mana in mana lucrarile primite, am oftat si la momentul potrivit, acestea au fost returnate participantilor, cu notele si rezultatele jurizarii, fictive, desigur.

Încă o organizație care nu există în notițele senililor șobolani. Unde? Ce? Cum? Zero! Totul intră sub pătura judecăților de valoare și dezbaterilor fără exemple de „erau buni” și „fugi d’aci că erau proști”.

In perioada de activitate MF, am fost un foarte activ membru: eram des consultat fie de raposatul Dr. Spiru Constantinescu, sau de Sylviu Comanescu. Am fost membru in Comisia de Evaluarea lucrarilor, atat pentru colectiile care participau la Saloane Internationale cat si lucrari executate de membrii la comanda vreunei institutii, urmand a fi platite. Seful acestei Comisii era Mircea Faria EFIAP, decedat in anul 1986 la doar 67 de ani. Am fost membru al Comisiei de Tineret participand la mai multe seminarii internationale la: Sofia, Zurich, Opatija. La unul din Saloanele noastre organizate in Sala Dalles, am contribuit substantial, ca salariat al firmei RECOM care furniza servicii tehnice pentru instalarea expozitiei internationale.

lng. Sylviu Comanescu a fost cel care mi-a facilitat plecarea din tara in Italia. Mi-a dat o scrisoare in care scria ca „sunt programat cu o expozitie cu tema „Italia”. Astfel am obtinut pasaport si viza. Dupa un timp, aflandu-ma in USA, primesc raspuns la una din scrisori in care Sylviu Comanescu imi trimitea adresele multor colegi aflati in strainatate, chipurile „in vederea infintarii unor filiale AAF peste hotare. Cand I-am revazut in 1986 suferea de un usor Parkinson, ca dupa un timp sa aflu ca nu mai traieste. Regret cu recunostinta pentru aprecierea si prietenia ce mi-a acodat. A fost un domn, a condus frumos MF-ul, a ales sa nu fie slugarnic la « directivele partidului », desi se prefacea – si fara sa faca din MF un instrument de propaganda politica peste hotare.

Deci au fost și oameni. Pentru canaliile de azi trebuie să plătești cursul ca să afli că trebuie să cumperi produsul sponsorului ca să devi bun. În ultima vreme au mai început să miște cîte ceva. Radu Drăgan chiar dă pe gratis informații. Nu regula treimilor predată de Feri Vaida. Nu miracolul lui Nikkor 50mm f/1.4 promovat de Dinu Lazăr. Nu filmulețe de pe youtube reluate ca să arăți că ai activitate. Nu sforăielile lui Bumbuț care vede cum vine lumina bine ca un jedi ce e. Nu Ara G care constată cum e și cum nu e societatea văzută de la calculator. Radu Grozescu care te învață pentru o sumă modică introducerea din manualul de la fiecare produs vîndut de F64. Tot ăștia tineri să se lupte? Cică tineretul e așa și pe dincolo. Dar văd că numai gunoiașii ăștia care au avut de toate în comunism, unii au și supt la țîța azilului politic, și tot ei sînt prea obosiți să manifeste altceva decît comentarii secundare.

Etichetat ,

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

