Peter Voinescu (10)

Andrei spunea…

Domnule Lazar, nu-s nici scriitor, nici istoric, nici fotograf al anilor 60-70-80, ca sa m-apuc sa scriu despre o istorie a fotografiei din acele vremuri. Insa mi-e clar ca nu de la „stat” trebuie sa asteptam sa se intample ceva in directia asta. Evident, dintr-un asemenea demers nu prea o sa iasa cascaval, sau cel putin nu de la inceput, si nici sponsorii n-or sa se inghesuie. Dar daca nimeni n-o sa adune intr-un volum tiparit sau mult mai simplu, intr-un proiect web, macar fotografiile mai valoroase ale acelor vremuri, atunci in curand se va asterne uitarea totala peste acea „iepoca de aur”. Si vorba aia, Google nu poate gasi ceva ce nu exista pe internet :)

Ete’te că și ăsta o dă cotită. Adică Statul e un rău și nu vrea binele poporului. Și el are prea multe. Un sincer „sînt un dobitoc și, deși mi-ar place să citesc despre asta, nu am idee cu ce se mănîncă” era cam umilitor. Așa că vine cu o limbă generoasă să umecteze hemoroizii Dinului. Bagă și o mutră zimbăreață după, adică „șefu’, m-am calmat să moară mama!”. Așa-i că-s dulci cînd se masturbează reciproc? Să nu arătăm cu degetul că nu-i frumos. Mai bine zicem că sînt ceilalți de vină. Se știu ei!

Cine stie, la cum evolueaza aparatele de fotografiat si tehnica de calcul in general, s-ar putea ca in 20-30 de ani fotografii (profesionisti, care traiesc din asta) sa devina o specie rara, deci nu va mai fi nevoie nici de istorie, nici de invatat, ca face masina totul … N-ar fi prima meserie care „dispare” …

Opa! De la scurgerile anale ale lui Lazăr devine și ghicitoare. Dacă vede așa bine în viitor, nu ar fi bună și o viziune în trecut și scoatem cartea?

Fotografia o fac in timpul liber, de placere si vreau sa ramana asa. Chiar daca as merge la o scoala, tot studiul individual si ceva exercitiu trebuie sa fie baza, ca nu e profesorul ala un magician sa-ti toarne cu furtunul „fotografia” in cap, iar diploma aia fara cunostinte tot 1 ban valoreaza. Am fost interesat sa urmez si o scoala, am intrebat in stanga si in dreapta, dar pana la urma am preferat librariile, ca gasesti acolo suficient de multe carti/albume/informatii. Timp de citit sa ai. Din pacate insa, am gasit mult prea putin despre fotografia romaneasca ante-89. In afara de Andrei Pandele si Florin Andreescu nu prea imi amintesc sa fi vazut altceva … Si pentru lipsa asta sigur nu-s de vina nici eu si nici cei de-o generatie cu mine :)

24 ianuarie 2011, 21:11

Adică vrea să rămîna bou. Dar să-i strîngă și lui mîna careva că greu să-l pupe pe obraz la cum pute gura.

Etichetat ,

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

