Mi–ați scris? Răspund

Cristi îmi scrie:

A scazut mult calitatea articolelor in ultimele luni, nici criticul foto nu mai e ce-a fost. Lazar, Pandele, Feri, Onisor (exemple aleatoare) n-au mai produs nimic de criticat?

Din păcate nu poți să–i mulțumești pe toți. Unii vor aia, alții vor aialantă. Temele sînt oarecum la întîmplare, ordinea nefiind nici măcar cronologică după data scrierii. Cred că cei care te amuzau nu au mai produs nimic diferit într–un mod relevant. Ceea ce înseamnă că dacă reiei la citit articolele din arhivă ar fi cam același lucru.

Ce s-a intamplat cu bayazidb? Parca era vorba sa aduca un suflu nou, insa de 3 luni nu a mai publicat nimic.

Eu l–am avertizat pe Bayazid și nu m–a crezut. Oamenii sînt atît de puturoși încît nici nu se vor obosi să îi caute adresa de mail. Crezi că are sens să vă bage în seamă?

Radu Drăgan scrie:

In ultima vreme sunt inconjurat de persoane care fac politehnica. Observ cu stupoare ca majoritatea sunt persoane incredibil de creativi.

Creativitate=capacitatea de a face conexiuni noi pentru a rezolva o problema.

Eu fac diferența între șmechereală și imbold artistic. Am văzut indivizi care pot să îți facă un automat de ceva să scuipe monede mai ceva ca mașinăriile din Las Vegas. Dar mesajul lor este limitat la cîte numere i–a tras „lu’ aia”, poveste spusă cam la fel pentru ficare „aia” și cam am dubii legate de performanțe. Am avut plăcerea să colaborez cu indivizi cărora poți să le duci un calculator mai vechiuț sau un televizor sau alte instalații cu plăci cu circuite și să ți–l facă să meargă în față. De–a dreptul magic. Dar ideea lor de relaxare este o bere rece și uitatul în gol la un meci de fotbal. Cum îi scoți din mediul lor este linia plată a morții. Am văzut de aproape indivizi care pot să rezolve niște probleme complicate în timp record dacă nu ai scrupule. Dar viața lor în afara „slujbei” este doar o prelungire a activității presupus normale și vor face orice să ciupească puțin de aici, puțin de acolo. Nu aș putea merge pînă acolo încît să consider că dau dovadă de un impuls artistic. Pentru mine Rain Man este o curiozitate ca femeia cu barbă sau femeia sirenă. Nu aș abuza termenii să–l fac artist pe brutarul care împletește singur 2.000 de colăcei pînă se crapă de ziuă.

Politehnica are problema că e rudă foarte apropiată cu calculatoarele. Sau mai bine zis informatica sau automatica sînt o prelungire naturală a sistemului acela de gîndire. E vorba de niște indivizi care sînt marcați să lucreze pentru a simula un calculator. O exagerare foarte precisă se regăsește în mentatul lui Frank Herbert. Se introduc date precise pentru a ieși date precise. Incertitudinea îi sperie. Morala: urîțica singura fată din serie va fi curtată de jumătate din colegii de an pentru că este atît de cul încît să poată să joace jocuri pe calcualtor cot la cot cu băieții. Sau baschet. Sau ce cred ei că este de făcut. Pițipoanca cu unghii lungi și tatuaj pe bucă este atît de din altă dimensiune încît se decide că este inclultă. Și au și ei dreptate, pițipoanca nu știe ce–i aia un Luke Skywalker și cîte specii de hominizi sînt în Federația din Franciza Star Treck. Am văzut și altfel, dar aceia și–au renegat cunoștințele și sînt în cel mai rău caz prin vînzări. Oriunde, dar departe de lumea aia.

Și, în final, anonim îmi răspunde. El îmi răspunde prompt, dar eu rămîn bulversat. Parcă Criticul Foto era anonim. Ciudat univers, universul ăsta virtual.

Eu am inteles despre ce ai scris , dar am vrut sa carmesc un pic subiectul

Ok. Atunci eu nu am înțeles. Trebuia să îmi pui niște smiley ca să înțeleg și eu.

Imagineaza-ti un internet analogic, ceva gen filmul “Brazil” , in care Dan Dinu isi expune pe blogul ( blog analogic bineinteles) lui pernsonal pozele de la workshop-ul de la mare , pardon de la delegatia de la mare. Pe prima pagina avem o poza argentica cu o diva din 1986. Transmisia analoaga cu purici, pt ca antenele din Bucuresti sunt intreptate catre Tv Bulgaria , face ca imagina pe televizorul Diamant sa fie destul de zgomotoasa. Apas butonul camerei analoage din dotare , ruseasca, Etude 6×6. Produc o copie aproape fidela de pe ecranul televizorului. Cu aceasta poza pot participa la concursul de la casa pioninierilor si soimilor patriei, faza pe localitate si sa castig cele doua locuri la mare la Costinesti.

Brazil este un caca maca. Drăguț pînă afli că nu se ridică la nivelul părților plagiate. În liceu îl apreciam foarte mult pe Gilliam, poate și din cauza colaborării cu Monty Python. Mai tîrziu am văzut că nu face decît să coleze idei. Ecranele alea sînt o referință în miniatură la 1984, pe care el susține că nici nu stia că există, și nu la Internet.

Internetul nu poate exista în analogic. Analogicul este prea mare să poată fi cuprins și comprimat așa. Deci, se lucrează intens la o conversie cît mai precisă a analogicului și înlănțuirea sa în digital. Cum mediile de stocare analogice sînt perisabile nu aș merge pînă acolo încît să mă pronunț contra.

Karaoke înseamnă cu materialul clientului. Dacă îți găsești pițipoanca ta pentru a relua imaginea sau dacă poți dovedi că este aceeași pițipoancă în același loc, dar la alt moment: atunci rezultatul este în întregime al tău. Ce ai descris nu îți aparție, dar dacă opera intră în patrimoniu copia ta va fi tolerată în cele mai multe jurisdicții pe motiv că la o copie trebuie să se dovedească nevoia de a avea o anumită pregătire tehnică. De unde s–a și argumentat că poza din mulțime făcută cu mobilul după Mona Lisa este acceptabilă, dar copia cu trepied, cu instalație de lumină continuă făcută în ziua în care muzeul era închis are nevoie de autorizație pentru că, mai departe, se pot cere bani pentru autorizația de a reproduce acea copie.

Particip, dar vai, membri juriului se prind ca poza nu este autentica si ca am pozat televizorul si in loc sa-mi dea premiul si sa mi-l retraga dupa ceva timp , ca peste 20 ani, ma descalifica . Rusine lor !
Mda in era analogica, copia nu era egala cu originalul.

Juriul nu este omniscient. Regulamentul încălcat duce la suspendare. Valabil și în alte domenii artistice, cum ar fi Turul Spaniei.

Apoi a dat peste noi era digitala , in care copia este egala cu originalul ..si de aici problemele juridice.

Deloc. Vezi mai sus.

Date sa sti ca se gasesc , la fel se gasesc si date despre numarul din ce in ce mai mare de cotizanti la aafr. Numarul mare de cotizanti la aafr nu poate face dacat sa ne bucure , inseamna ca mai multi urmasi ai lui Adam si Eva si-au luat dslr, asta inseamna ca afaceriele lui f64 cresc , economia duduie , scolile si workshop-uile de fotografie se inmultesc, lumea este din ce in ce mai multumita, un fel de paradis… doar sa nu manance fructe din copacul cunosterii, pentru ca atunci …atunci se va termina totul…

Deocamdată, pentru că nu s–au extins. Dacă vor trece de perioada bolilor copilăriei atunci vor promova la un sistem Casa Scriitorilor.

Revenind, cel mai nasol pt un articol este sa nu raspunzi la stimuli, fie ca esti impotriva, fie ca esti pentru este mult mai bine decat daca nu reactionezi. Inseamna ca reclama, tema creata nu si-a atins scopul..

Ia textele de la început. Tot ce este aici este o reacție la stimuli.

Din pacate cam duc dorul criticii foto….

Caută forumurile fotografice în limba română. Pe fiecare vei găsi o referință la Criticul Foto. Și fiecare are cîte o intervenție din partea unuia cu număr mare de participări, clasificat drept senior sau administrator, care va anunța că aici este o confuzie. Aici nu a existat niciodată critică foto.

Etichetat ,

3 gânduri despre „Mi–ați scris? Răspund

  1. Jakky ecs spune:

    ”Eu fac diferența între șmechereală și imbold artistic.” Nu despre asta este vorba, o sa dau un exemplu: Wankel a fost un individ foarte creativ. Cu toate astea nimeni nu a spus ca este artist. Eu sunt framat de colegii mei care nu sunt deloc creativi. Si pentru a simula creativitatea ajung la solutii absurde cum ar fii un ciocan pe post de vaza.
    ”E vorba de niște indivizi care sînt marcați să lucreze pentru a simula un calculator.” chiar din contra, un informatician incearca sa transforme o masina intrun produs ce intereactioneaza pentru a executa o functe (uman)

  2. anonymous spune:

    „Aici nu a existat niciodată critică foto.”
    parca era ceva despre premiile aafr….
    daca nu …scuzati ! sa am pardon.

  3. […] Jakky (ce e în ghilimele îmi aparține): ”Eu fac diferența între șmechereală și imbold artistic.” Nu despre asta este vorba, o sa dau un exemplu: Wankel a fost un individ foarte creativ. Cu toate astea nimeni nu a spus ca este artist. Eu sunt framat de colegii mei care nu sunt deloc creativi. Si pentru a simula creativitatea ajung la solutii absurde cum ar fii un ciocan pe post de vaza. […]

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

