Banul, dușmanul și forumul

Vladimir:

Recitind, înţeleg un aspect principal. Banul. Ştiam şi înainte, dar parcă acum am realizat importanţa lui.

Banul are o alchimie foarte interesantă: se transformă cam în orice, chiar și în iubre pasională. Față de piatra filosofală care ar fi transformat, banal, plumbul în aur. Asta e și problema educației: valuri de imbecili care tîmpesc cale de măcar 12 ani noile spirite ale țării. Păi dacă alchimiștii de secol 16 chiar erau preocupați de o transformare atît de imbecilă, cum de au putut să dea și unele dovezi de gîndire? Sau poate căutau altceva și ăștialanții nu au priceput?

Aş vrea puţină sinceritate. Să-i spună concurs de artă fotografică. Aş fi vrut să spun că mi-aş dori ca unii din masa de pozaci cu pretenţii de artişti să realizeze acest lucru şi să nu participe. Dar nu pot, ei sunt cei care fac coadă la lansarea nu ştiu cărui iPhone 5.

Am scris un articol despre cum și–ar găsi maiștrii fotografi fericirea în doi pași: una să afle ce îi fute, doi să obțină acel ceva.

Una e să te vrei artist şi să vrei ceva bani din asta ca să poţi mânca pâine cu pâine. Alta e să te vrei artist dar să cauţi metode de a fi o cât mai excepţională maşină de făcut bani. De ce are nevoie Anca Cernoschi să se promoveze prin concursuri foto ca ăsta, sunt sigur că are deja destui clienţi şi poate bani strânşi. Un artist face artă oricum cu bani sau fără. Nu banul e scopul lui suprem.

Oamenii apreciază sinceritatea. De ce faceți fotografie de nuntă? Bani! Partea proastă este că sînt imbecili. Și ei o țin una și bună. Și e riscant. Pentru că dacă urmează întrebarea: de ce v–aș angaja pe dvs să–mi fotografiați nunta? Răspunsul al veni la fel de sec: bani! Cînd răspunsul, la fel de sincer, ar fi fost că el face poze mai bune decît nașu’ Pandelică de la București chiar dacă ăla are iPhone și tu ai Olympus. Arta e o mantră. Unii zic om–om–ommmm. Și se purifică. Ăștia răspund artă.

De ce faceți fotografie de nuntă? Artă! De ce v–aș angaja pe dvs să–mi fotografiați nunta? Artă! Ce ați mai făcut înainte? Artă! Ajunge omul să creadă că a prins de un picior la discount un mistic al îndoirii luminii cu latul cuțitului și să vezi cum o să se scurgă arta peste marginile albumului, mai ceva ca apa peste marginile rezervorului cînd e plutitorul spart!

Nu ştiu dacă mă asocieză cineva cu numele tău, dar nu mă deranjează. Legat de forumuri, sincer îţi spun nu ştiu de ce ar conta contul meu. Mi-l şterg, fac altul. Mă dau afară, asta e, găsesc alt loc de amuzament. Poate ai fost ironic dar nu mi-am dat eu seama. Linkuri spre tine nu mai postez, am înţeles că nu vrei asta. De acum pun citate :).

Nu am nimic împotriva publicității. Și nici a legăturilor. Cu atît mai mult cu cît e clar că e voluntariat și că nu–mi fac _blogroll_. Dar e păcat cu ofticoșii ăia să riști contul. Dacă contul este ceva de bugmenot ca să dai cu răspunsuri: este excelent. Dacă tu crezi că cineva poate să învețe ceva din postările tale, atunci mai bine nu pentru că ăștia vor șterge tot. Dacă spui că e mai bine să te dai pe forumuri decît să belești ochii în televizor: este foarte bine. Dacă pui problema că ai investit ceva în contribuțiile pe acel forum, atunci nu sînt de acord cu sacrificiul. Gestul de a șterge este doar o tentativă de a te lovi, cumva, oricum, a unor nevolnici. Dacă ar fi avut jumate de creier funcțională, sigur ar fi găsit destulă creativitate cît să își imagineze cît de ușor este să generezi o armată de Vladimiri care să preia controlul forumului, sau, cel puțin, să înfunde puțin canalele de comunicare.

Etichetat

3 gânduri despre „Banul, dușmanul și forumul

  1. VladimirC spune:

    (legat doar de ultima parte). Nu se șterg niciodată postările. Mi-ar șterge doar o legătură și imaginea de sub nume. Irelevant.

    Poate ar trebui să-ți faci blogroll cu prietenii CF:).

  2. VladimirC spune:

    prietenii = cei din club.

  3. […] nou, poate e mai bine ca fiecare să le ia pe rînd. Provocările. (legat doar de ultima parte). Nu se șterg niciodată postările. Mi-ar șterge doar o legătură și imaginea de sub nume. […]

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

