Șase

Zicea Vladimir C de pozat căței și pisici. Iată o fotografie de grădină zoo. Față de fotografii de natură care au o fixație cu orificiul anal al păsărilor și, cumva, par complet dezinteresați de imaginea din față. Asta tot din săptămîna 28 octombrie – 4 noiembrie 2011 după Yahoo News. Sau la cîte fotografii grețoase au putut produce românii despre mizeria din satele cu cetățeni români care nu au avut șansa meditațiilor și milioanele de țigări și uns administratoarea de cămin. În contra–exemplu fotografia cu un luptător indian care se antrenează. Se putea urîți cadrul în felurite moduri. Sau se putea fotografia un om care se antrenează. Fotografiile astea nu vor schimba lumea, dar arată că există oameni cu un Univers interior mai puțin scabros ca al fotografilor români.

Etichetat ,

2 gânduri despre „Șase

  1. VladimirC spune:

    Cum îți spuneam la un moment dat m-am plimbat și eu cu orașul.ro. Eram la un moment dat prin spatele mitropoliei, o zonă groaznică. Îmi aduc aminte că împreună cu puținii amici din grup am mers în față, din curiozitate și pentru că nu țineam morțiș să fiu în aproprierea maeștrilor. Am intrat într-o curte fără să știm și fiind umbră am spus să stăm acolo să fumăm o țigară. Între timp, stând la discuții (fotografii oricum nu făceam pentru că nici unu nu aveam aparatele) ne ajung și cei din gașca principală. Au intrat și datorită zgomotului, din spatele geamurilor sparte au început să apară niște fețe moment în care eu am realizat că e o curte. Îți spun cât se poate de sincer că am dat să ies iar în mintea mea nu mi-am imaginat o secundă că voi fi aproape singurul care să facă asta, mi se părea firesc să plecăm toți. Dar nu, ieșind din curte eram înconjurat de trei oameni, ceilalți în curte.

    La etajul clădirii era o bătrână care îi ruga/țipa să iasă de pe balcon. La parter, trei metrii de ei, din spatele geamului tot apărea capul unei copil, care se retrăgea repede când în vedea cu teleobiectivele țindid spre ea. Copilul trist din spatele geamului, clișeul mult iubit și ce face pozacul când dă de unu? Apasă butonul, rafala merge. Deși era evident faptul că nu vrea să fie fotografiată și era la fel de evident faptul că erau pe proprietatea cuiva (chiar dacă casa era ocupată fără acte, nu știu, ești tot în fața casei unui om).

    Nu prea am cuvinte, dar atunci m-a scârbit tare rău. Nu aveam nici sărurile la mine. Nu cred că ar trebui să fotografiem numai ponei roz :) dar există niște limite și mai mult oamenii din orașul.ro nu făceau fotojurnalism.

  2. VladimirC spune:

    P.S. Cum îi spuneam Criticului.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

