Puteți să-mi dați exemple de români mai puțin români, vă rog?

Știu că din prima săptămînă am avut probleme tocmai pentru că am acceptat provocarea unuia ca acesta. Și Criticul deja ștersese comentariul, dar uite că am descoperit că mă amuză să caut prin coșul de hîrtii aruncate.

“Alerg” a spus omul. “Alerg după hârtii”, nu “aleg după hârtii”, ca să-l faci tu bou degeaba. Boul nu e zburătoare, apropo. Eventual învaţă să citeşti înainte să sari ca apucatul.

Avea dreptate Criticul. Este evident că e vorba de un bărbat, sau altfel era vorba de Critica Foto. Nu?

Ortografie, orice, doar să găsească puritatea. Analiza Criticului despre ce bălării plantează unul într-un fund de țară nu este necesară. Dar să vezi confuzie! Mă uit. Citesc articolul. Citatul e citat. Și e precis. Greșala e omisiunea Criticului. Dar să vezi că răstălmăcește.

M-a impresionat pînă la lacrimi logica de Ion a’ lu’ Rebreanu. Boul nu zboară, deci cineva nu poate fi nici bou nici zburătoare. Brava la profesorii tăi, că fabulele erau în programa obligatorie! Ca să poți pătrunde înțelesurile absconse: Ufo înseamnă în engleză (toți românii știu limbi străine?) Unidentified Flying Object, adică Obiect zburător neidentificat sau Ozn pe română. Un bou care zboară este greu de crezut și, dacă nu a fost cercetat, probabil că se încadrează la Ufo, adică Ozn.

Sensul comentariului criticului este pentru citatul cu „alerg” și nu pentru „aleg”. Cine e apucatul?

Blogul ăsta m-a şocat de-a dreptul. Cineva chiar e atâta de lipsit de viaţă încât să facă o telenovelă din ceea ce i s-a întâmplat lui Tudor Platon? Uau, superb. Dragă criticule, pentru nişte oameni pe care cică nu îi agreezi, cu siguranţă îţi dedici exagerat de mult timp urmărindu-i şi scriind despre ei. Asta spune multe despre tine.

Poate dictează ideile de bază secretarei arondate postului său de director general într-o multinațională. Poate, ca și prietenii tăi folosește Google Translate pentru a plagia autori străini și mai face cîte o corecție pe ici pe colo cît să pară o creație personală. Poate scrie în timp ce joacă Go cu un campion japonez 3 dani.

Și mie mi se pare șocantă singuranța prostului care se lansează fără să înțeleagă povestea.

Mă întreb cum poate unul ca tine să evalueze cît este prea mult? Nici măcar nu știi cît dedică.

Dar pot să presupun că faci parte din tagma meschinilor care consideră că serviciu în slujba comunității înseamnă niște amărîți de alte etnii care fac curat prin orașul murdărit de cei ca tine. Se poate și altfel, dar mi se pare imposibil să explic unuia de acest fel că se poate să ajuți și fără să urmărești să scoți profit imediat și în formă bănească.

După tipicul Criticului: ce e așa rău în telenovelă? O formă accesibilă de ocupare a timpului cu iluzii. De la un punct și filmele date pe Arte sînt de aceeași factură, doar că se adresează unui public puțin mai fandosit. Dar bănuiesc că eu sînt dobitocul acum: cum puteam să nu îmi dau seama că telenovela este ceva murdar, a priori de proastă calitate urmărită de indivizi de și mai proastă calitate. Scuze. Tu ai citit aceste scrieri, nu vroiam să te ofensez. Sînt convins că ai făcut și urticarie pe pleoape în următoarele ore de la lectură.

Şi faptul că jigneşti aiurea fără să aduci argumente spune şi mai multe despre tine. E un adjectiv care reiese din fiecare postare de pe blogul tău…începe cu “f” şi se termină cu “rustrat”. Dar cred că înţeleg de ce jigneşti aşa oamenii. În fond, ştii cum se spune, trebuie un cretin ca să-l recunoască pe altul.

Ciudat. Foarrrte ciudat. Criticul a dat acolo argumente cît să priceapă mai toți. Se pare că nu era vorba de toți.

Reformulez. Omul dă argumente, omul dă citate. Vine unul și aruncă o piatră într-o fîntînă. Te satisface că nu sîntem 10 să o scoatem? Tocmai scrisesem un comentariu despre ipocrizia de nemăsurat a românilor. Tu ești mai presus de argumente și citate? Faptul că levitezi undeva în online puf! îți dă dreptul magic de a face orice? Cum poți să dormi noaptea? Ok. Criticul este ultimul jeg. Este scursură umană scoasă cu forcepsul de o moașă nebună. Asta îți dă ție dreptul de a face la fel? Și cumva, la fel de magic bineînțeles, îți și oferă o aură de superioritate?

Îmi pare bine că l-ai recunoscut pe Critic drept cretin. Dar poate că e doar o impresie a ta.

Astea fiind zise, dragă aruncător de rahat (pentru că nu eşti critic nici din greşeală, eşti doar o maimuţă urlătoare care aruncă cu rahat după oricine-i iese în cale), dar faptul că tu eşti atâta de “curajos” încât să nu o faci mă face să îţi urmez exemplul. Oricine poate să scrie jigniri din confortul anonimatului, din spatele unui monitor, fără să îşi asume ce scrie. Urmându-ţi exemplul, voi face la fel în cazul blogului tău.

Mă ierți, nu cred că înțelegi ce presupune să fii critic.

Și reiau dilemele de mai sus. Dacă Criticul își păstrează anonimatul pentru indivizi ca tine, faptul că faci la fel te face… ce?

Eu nu sînt decît pe jumătate român și o iubesc pe mama foarte mult, dar am momente tot mai dese cînd mi-e rușine să fiu în linie cu voi.

Etichetat

4 gânduri despre „Puteți să-mi dați exemple de români mai puțin români, vă rog?

  1. Criticul Foto spune:

    Pentru că nu sînt decît așa.

  2. morpheus spune:

    Ce rahat, iar apar inteligenții care pupă dosuri, doar, doar, poate că primesc o jumătate de coastă. Întreabă-l pe ăla pe care l-a șocat blogul dacă nu cumva cunoaște un român mai puțin român.
    Acum sunt bucuros puțin. Suntem cel puțin 3. Care urăsc să fie în linie cu ăștia.

    • Criticul Foto spune:

      3. Poate 12. Poate 25. Versus 18 milioane prin țară și vreo 2-3 milioane care contaminează lumea mai spălată. Oare are sens? De cînd cu Ufo îmi vin în salve de cîte 3-5 mesaje cu bălării de căciulă comentatoare. Dacă m-ar interesa controversa cum cred înapoiații ăștia aș duce-o bine. Dar tocmai pentru că nu…

  3. morpheus spune:

    Nu are niciun sens. Ți-am spus că sunt prea mulți și e prea târziu să mai faci ceva. Singura șansă ca să scapi e să ai un contact cât mai limitat.
    Mă surprinde Bayazid însă. Plăcut.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

