Digitalul plat

Citeam la Vladimir Chira pe blog despre cauzalitatea în fotografie. Ce mi s–a părut mie interesant legat de ce scrie aici este că digitalul este plat. Este plat prin excelență. Diversele forme de reprezentare analogică au o oarecare spațialitate, tridimensionalitate. Nu și digitalul.

Etichetat ,

11 gânduri despre „Digitalul plat

  1. bayazidb spune:

    Asta trebuia să fie publicată ieri, dar se pare că singurul stăpîn al WordPress este Criticul Foto. Din trei intervenții, toate trei mi-au fost nepublicate cînd am vrut.

  2. VladimirC spune:

    Salut. Meritul pentru cele spuse este al lui Radu Drăgan, Digtalul plat e preluat de pe fototutorial (legăturile din articol).

  3. Jakky ecs spune:

    Digitalul nu este plat, Vladimir îmi cita un articol despre reprezentarea informației pe dimensiuni. Analogul este plat, digitalul este liniar. In plus nu exista forma de reprezentare fără spațialitate pentru ca spațialitatea se referă la încadrarea într-un spațiu de reprezentare chiar si monodimensional.
    Dar asta nu face cu nimic digitalul mai rău decât analogul îl face doar diferit.

  4. Jakky ecs spune:

    Nu am judecaţi de superioritate, dar ai citi articolul citat de Vladimir? respectiv cel scris de mine. Sistemul digital este un mod de dispunere a informaţiei exclusiv monodimensional din cauza arhitecturii codului binar. Pe când proiecţia liniara a unui obiectiv este exclusiv monodimensionala când vorbim de proiecţia pe plan. Daca imi găseşti încă un plan de informaţie (suportul nu se pune pentru ca gravura şi basorelieful au diferenţe) eu caut harddiscul pe care se afla fototutorial.wordpress.com (cel deţinut de wordpress) şi îl mănânc.
    Ma enervez foarte rar în ultima vreme dar în momentul în care ma citează chiar şi indirect denaturând total informaţia pe care am scriso am o mica stare de angoasa, cred eu justificata. Articolul în cauza este exact pentru a corecta în mod clar gresala aceasta care s-a împământenit din cauza ca uni oameni trebuie sa isi justifice nejustificabilul.

    • bayazidb spune:

      Asta e problema cînd scrii pe scurt. O să scriu și eu un articol lung cum scrie Criticul Foto. Glumesc. Și nu tocmai. Adică am scris articolul acela lung. Dar nu e o problemă cînd scrii pe scurt. E o problemă cînd nu scrii clar.

      Îmi cer scuze pentru neclarități. Eu eram interesat doar de cele două cadre, sau poza dublă de la începutul articolului lui Vladimir. Nu am mers mai departe pînă pe următorul blog. Strict la cele două cadre. Și acolo este, după mine, evidentă bidimensionalitatea mediului digital (se întinde pe verticală și pe orizontală) și tridimensionalitatea analogicului: granulele și moleculele substanței fotosensibile care pot fi reprezentate într-un sistem cu trei axe fără probleme. Imaginea mărită a celor două medii pare să susțină abordarea asta.

      Îmi pare rău, nu voi merge mai departe pe firul linkurilor între articole pentru că 1. nici inițial nu am mers pînă acolo și 2. pentru că deja mi-e teamă să nu fie și acolo referințe la alte pagini și astfel povestea să se repete la nesfîrșit.

      Așa că, reluînd cele scrise: e adevărat că am citit la Vladimir Chira. Acum că am realizat că era vorba de ceva preluat din altă parte mi-aș fi dorit ca el să fi marcat mai în clar: vezi sistemul Criticului Foto care pune paragraful citat mai în interior. Vina e a mea de nedocumentare, dar cer clemență pentru că nu e redactat corect.

      Problema apare imediat după:

      Ce mi s–a părut mie interesant legat de ce scrie aici este că digitalul este plat.

      E adevărat că mi s-a părut mie. Dar, imediat după ce mi s-a părut mi-am continuat firul personal al gindurilor. Ce a urmat, mi se pare scarry. Vine VC zice că nu el ci RD. RD concluzionează că i-aș atribui o afirmatie. Fără ironii vi se pare mai corect:

      Pe pagina lui Vladimir Chira am văzut o reprezentare microscopică a celor două medii: analogic și digital. Privind imaginea am exclamat: dar digitalul este clar plat!

    • Criticul Foto spune:

      Morala: scrie clar, deslușit și pe larg. Oamenii nu stau să înțeleagă ce vrei tu să spui acolo, chit că ei nu vor face marcajele sau clarificările de rigoare. Și au dreptate: tu vrei să te faci înțeles sau doar să scrii că n-ai altceva mai bun de făcut?

    • Criticul Foto spune:

      Iartă-l. Se credea Caragiale: să poată să exprime trei fraze într-una.

  5. Jakky ecs spune:

    exclusiv bidimensionala [te rog corecteaza]

  6. Vladimir C. spune:

    Mă simt vinovat. Imaginea din articol nu are legătură directă cu articolele lui R.D. Iar când am spus în comentariul de aici „Digtalul plat e preluat de pe fototutorial” ti-am citat expresia ta. Am încurcat lucrurile se pare, cred că mi-a reproșat și criticul acest lucru. Încă lucrez la asta.

    • Criticul Foto spune:

      Nu este nici o problemă. Trebuia să își învețe lecția. O săptămînă cu cititorii amintirifoto și mi l-au prelucrat pe Bayazid să fie 100% de acord cu mine. Și eu încercam să îl conving de vre-un an.

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

