Secrete ca de la un pozar la altul

Ar trebui să deschid o secțiune de sfaturi de genul celor din revistele de femei. Ca să fie lumea fericită și să nu se mai mintă că fotografia este și face asta sau aia.

În primul episod ar fi calmați-vă, nu e nevoie de aparat ca să agăți fete! Înainte, ăia mai amărîți beau puțin alcool înainte să abordeze o femeie. Acum îi zic că e fotograf. Asta este doar un artificiu nefericit, dacă fata vrea – vrea și fără introduceri dintr-astea transparente. Dacă totuși vă trebuie niște roți ajutătoare ca să vă țineți pe bicicletă (și nu sînteți niște virtuozi ca Lazăr) merge și cu un telefon mobil. Evident că dacă veți compara ca un ratat pixel cu pixel veți reuși să aveți și o carieră de ratat. Unul mai inteligent o să realizeze că pozele 800 pe 600 publicate pe net sînt deja variante mai mici decît scoate un telefon mobil considerabil mai ieftin decît DSLR-ul cumpărat recent. Și e și mai ușor. Și e și mai confortabil. Și nu aveți probleme că vi-l fură. Și așa mai departe. Numai avantaje.

Etichetat

8 gânduri despre „Secrete ca de la un pozar la altul

  1. Jakky ecs spune:

    Uiţi o chestie, toţi imbecilii care se plimba cu Smena şi Zenit la gat, dSLR şi-a cumpărat fiecare căcănar, aparat pe film au doar cei adevăraţi, chiar dacă nu ştiu sa îl folosească, deloc.
    Este vorba de mizerii transparente şi nefericite dar ţin de „spectacolul” flirtului, şi toţi ne-am folosit de cunoştinţele pe care le avem ca sa impresionam cel puţin o data o domnişoară. Fie ca e transformarea unei camera într-un pinhole uriaş fie ca i-ai arătat cum funcţionează un 4×5 din 1870 toţi am făcuto. Nu e vorba doar de foto, filozofie (de obicei uşor digerabila), literatura, rutine de stand-up, trucuri de circ. Fiecare cu ce ştie … dacă noi eram atât de siguri pe noi nu existau maşini de genul Ferrari, Lamborghinii etc.

  2. VladimirC spune:

    Dragă redacție,

    Propun următoarele variațini, aș dori să știu dacă sunt eficiente:

    – agățatul cu aparatul de mărit, pentru femeile care preferă clasicul; un aparat de mărit este mai ieftin decât un telefon mobil
    – agățatul cu Holga, pentru rebela din ea; Holga = 25 eur; sexul = neprețuit;
    – agățatul cu Cmena8 – pentru lomo din ea.

    • Criticul Foto spune:

      Barbatii adevarati nu au nevoie de aparat de marit – au totul de dimensiunea care trebuie. Idem studentii adevarati nu merg la marire pe simplu motiv ca nu au nevoie.

  3. Fane Babanu' spune:

    Nu. Te afli in profunda eroare, iti supun atentiei textul de prezentare, solicitata de fix nimeni, pe care il scria prin ianuarie, un anume M.(nume de scena) pe o anume lista de mailuri bucuresteana, una cu vreo 600 de abonati:

    ” Acum 1 an si jumatate aveam niste bani deoparte si am hotarat sa ii cheltuiesc pe ceva. Cum electronicele sunt pasiunea mea am decis sa dau o raita pe cel mai ieftin si lenes magazin online. „Ocazia ” mea a fost ca am gasit un Fuji S5700 cu 700 de lei pe care am decis sa il cumpar fara sa fi cochetat vreodata cu un aparat foto. La nici un nivel nici macar sa il privesc. Probabil indemnul creierului meu a fost ia ce prinzi si nu pune intrebari. Zis si facut , am comandat , fericit am asteptat camera.
    […]
    Fireste, l-am intrebat ce. Replica lui a fost un Canon 350D. Atunci nu auzisem de Canon decat ca sunt cei mai buni pe domeniul (D)SLR si lideri mondiali in alte periferice.Si mai vazusem pe la Fashion TV strapuri cu 1DS .Desigur as fi dat orice sa am banda aceea alba la gat cu EOS Digital. Am reusit sa fac rost de bani , imprumutandu-ma ca apoi dupa 4 zile de la cumpararea FUJI-ului sa fiu mandrul posesor al „monstrului” .
    […]
    Inca nu eram hotarat ce fel de fotografie voi urma sa fac in momentele alea insa eram fascinat de 3 lucruri : lumina , femei, locatie. De aici nu a fost decat un pas sa ma gandesc ca am mult de citit si invatat. Mai mult decat am citit in scoala sau in facultate la un loc. Desi studiam singur cu teste la valori ISO pe care nu le intelegeam […]
    Dupa cateva luni , o zi istovitoare de munca, la metrou observ un tip si o tipa (cliseul zilnic) care se certau intr-un mod amuzant. Nu mi-a atras atentia decat modul ei hilar de a rade si modul lui de a se face inteles ; spunand ca are ceva ce nu are nimeni. La un moment dat incepe sa spuna ca are un corp debordant, amuzant pt mine si pt tipa de alaturi. Nonsalant ma intreaba daca e adevarat. Eu ii spun ca da , amuzat de situatie.De aici a observat camera si m-a intrebat daca as vrea sa iesim la „poze” ca el se plictiseste sa iasa singur. Am dat curs intalnirii pentru ca aveam nevoie de el mai mult decat avea el nevoie de mine. Am venit cu trepiedul dupa mine si un ghiozdan simplu. M-a intrebat daca ma simt bine raspunzandu-i ca da. El a spus ca am iesit la fotografie de strada nu la fotografiat floricele. Dupa care am inceput sa il privesc cum facea fotografii fetelor pe strada fara sa ii pese si apoi sa le spuna ca arata foarte bine. Apoi le lua numarul de telefon si asa avea „cliente” .Nu ma intelegeti gresit , nu sunt mare fan al metodei insa pentru mine era ceva incredibil. Tipul imi spune ca in timp ce el vorbeste cu ele pot face poze cate vreau si ca am putin timp la dispozitite. Am luat aminte si dupa 3 luni de iesit cu el doar pe strada si facand mereu acelasi lucru, practic surprinzand oameni cat mai rapid cu putinta ( ma refer la reglarea setarilor ) ma simteam increzator. Desigur am urmat cursul normal si am urmat calea mea mai pasnica de a recruta primul „model ” cu care sa lucrez. Fotografia de strada imi era de ajuns in plus nu era ceva care sa ma mai atraga .
    Am gandit totul in prealabil si totodata imi innoisem un pic trusa ( canon 50mm 1.8, 430 EX, stative , umbrele difuzie si reflexie si un metz pe manual ) asa ca am decis ca sunt pregatit. Am ales locatia , tema , si modelul. Dupa sedinta foto am inteles ca desi am tremurat ca varga si aveam emotii mai mari ca modelul totul consta in atitudinea ta ca fotograf si in tema cu care te duci. Fotogarfiile facute sunt primele mele fotografii care le-am facut „in locatie” cum se spune si primele care m-au incantat si mi-au dat speranta. Sunt facute cu 18-55II si cred ca asa cum am invatat atunci sa tin in F8 minim ca sa pot obtime macar ceva sharp in colturi a functionat. Au urmat luni de antrenamente pe tot felul de fete pe care le „racolam” tot de pe strada doar cu intentia sa imi exersez tenicile. Cu timpul am schimbat toata gama prosumer de la Canon […] ”

    Am mai curatat eu din text pe ici si colo dar tot e kilometric si partea cu agatamentul e spre final…
    Acum cateva saptamani a mai aparut un mesaj interesant de la el:

    ” Sincer regret ca am stat atat de incapatanat pe Canon cand puteam sa folosesc cu succes nikon si body-uri ieftine gen D100 sau D200 si lentile pe manual focus. 55mm 2.8 micro , 105 macro si lista continua. La canon FD-urile sunt impotriva ta mereu. Acum am renuntat la 1Ds mkII si 24-70 2.8 ( care nu e marea cu sarea, e o sticla buna si caLitate dar overprice cat cuprinde ) . Am trecut la ceva care sa tina in timp . Hasselblad H2. Sper sa nu imi manance viata ( banii ) si asta ca o iau razna. „

Zi–mi de bine, sau exprimă–te după pofta inimii.

